torsdag 4. februar 2010

Ærlighetsminuttet

Tittel: Ærlighetsminuttet
Forfatter: Bjørn sortland
Forlag: Aschehoug
Utgitt første gang: 2008
Pris: 149 (hefteform)

Ærlighetsminuttet er ein ungdomsroman som handlar om Frida på 17 år, som oppdagar at ho har ein augesykdom som i verste fall kan gjøre ho blind. Ho bestemmer seg for å kjøpa ein interrail billett og rømmer frå alt for å sjå verda. Foreldra hennar har nylig gått frå kvarandre og Frida har ikkje høyrt frå faren sidan. Ho tenkjer tilbake til den gangen dei alle var ein glad familie, og det nærmaste ho kommer en lykkelig familie var den gongen dei var i Firenze i Italia. Den gongen var Frida i moras mage.


Ho reiser til Firenze med interrail billetten sin, og der møt ho Jakob. Saman reiser de rundt i Europa med tog og besøker museer og ser på kunst. Han fortel ho alt som er å vita om kunsthistoria, og Frida forelskar seg i Jakob. Her oppstår det spenningar mellom dei, både med følelsar og seksuelt. Det er bare eit problem, og namnet hennar er Ida.Dette er ei fin bok å lesa vis du treng å draumen deg bort, til varmare strøk, til kjærleik og opplevingar, kunst og smertar.Vis man klarer å forstå hovudpersonen er dette ei veldig gripande bok. Frida skal miste synet. Ho veit det eigentlig, ho vil bare ikkje innsjå det. Ho har møtt på mange hindringar i livet sitt, og vi møter mange fleire saman med henne i denne boka. Ho har ikkje mange venner og har alltid vore ein ”party pooper” , dette vil ho gjøre nokke med, før ho blir blind. Det trengs litt mot for å sette seg på eit tog heilt aleine og reisa ut i verda, og i augeblikk opplever vi angsten og redselen til Frida. Kva har ho gjett seg ut på? Blir auga betre? Kvar er faren hennar? Dette er spørsmål og tankar Frida slit med gjennom heile boka.

Noen gonger blir augeblikka beskriva litt for godt syns eg, og man kan gå lei vis man ikkje er den som finn det lett og la seg fange inn av ei bok. Eg veit fleire gonger eg nesten har gitt opp boka, fordi det kom eit par plassar der den rett og slett ble kjedelig. Men eg er no ein gong slik at har eg starta på ei bok, så må eg les ho ut. Etter mi meining passar boka best for jenter i 13-16 års alderen.

Kilder:
http://bokelskere.s3.amazonaws.com/fb012f49f4c35b37ff93571285008c56dc90ba552838016639f870b7.jpg

3 kommentarer:

  1. Dette høres ut som en spennende historie. Fin forklaring av handlingen, og gode meninger om boka. Du kunne kanskje utdypet deg litt mer om hvorfor du syns den ble kjedelig? Ellers har du et godt og variert språk. Flott!

    SvarSlett
  2. Du har skrive ein fin bokmelding av "Ærlighetsminuttet".Den er veldig informerande :)Eg er også slik at eg må lese ut boka sjølv om eg ikkje liker ho!;) Hadde vore fint om du kunne ta med peikare i teksten, som til dømes ein peikar på forfattaren Bjørn Sortland. Du må også sjå litt på språket som kan vere litt nært bokmål til tider.

    SvarSlett
  3. Hei. Dettte var en bra annmeldelse. Den er veldig informerende, og jeg synes at det var bra at du komenterte hvem boka passer for. Er enig med Anita om at det skulle vært noen pekere i teksten for litt mer info, men ellers var dette en kjempefin annmeldelse:-)

    SvarSlett